Eerste weekend, eerste werkdag - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Ivo Hefti - WaarBenJij.nu Eerste weekend, eerste werkdag - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Ivo Hefti - WaarBenJij.nu

Eerste weekend, eerste werkdag

Door: Ivo

Blijf op de hoogte en volg Ivo

02 September 2014 | Thailand, Bangkok

Beste lezer,

Voor de komende vijf maanden loop ik stage bij een groot bedrijf in Bangkok genaamd ZI-Argus. Dit bedrijf is gespecialiseerd in Industriële Automatisering en heeft momenteel 10 kantoren verspreid over Azië en Australië. Mijn opdracht voor deze stage is het uitbreiden en vernieuwen van een informatiesysteem dat binnen dit kantoor gebruikt wordt. Ik ga daar verder niet te veel op in, want dat is natuurlijk niet interessant :)

Afgelopen vrijdag ben ik aangekomen in Bangkok en zodra je buiten kwam bij het vliegveld merkte je hoe warm en vochtig de lucht hier is. Het is hier elke dag rond de 30 graden, maar door de hoge luchtvochtigheid ben je genoodzaakt om twee keer per dag te douchen.. Verder is Bangkok een erg drukke stad. De wegen zijn altijd bezaaid met auto's en brommertjes en het lijkt wel of er op elke hoek van de straat een winkelcentrum zit van meerdere verdiepingen. En dan heb ik het nog geeneens over de kraampjes op straat waar je eten of fruit kunt kopen :P Kort samengevat, Bangkok is een groot mierennest.

Even een beeld schetsen van hoe de winkelcentra hier in de buurt eruit zien (Fortune Town). Thuis zijn we gewend dat als je een winkelcentrum binnen gaat, je door een grote 'gang' loopt, met aan beide kanten grote winkels (vergeleken met hier groot) en hier en daar zit een café waar je iets kunt eten of drinken. Als je hier in Bangkok een winkelcentrum binnengaat, dan zijn meestal de eerste en tweede verdieping supermarkt en restaurantjes. Deze restaurantjes zijn vaak net zo groot als je huiskamer en zijn er in alle soorten en smaken. En de supermarkt is te vergelijken met een supermarkt in Frankrijk. Als je dan een verdieping hoger gaat dan kom je eigenlijk in één grote winkel terecht, waar winkeliers een eigen stukje 'grond' hebben waar ze hun dingen verkopen. Zie het als een mega V&D, alleen dan heeft elk merk een eigen stukje in de winkel van gemiddeld 20m2 en een eigen kassa en medewerkers. Dus ben je bij het ene winkeltje, dan zet je drie stappen verder en ben je bij de volgende. Ik houd nu even op over de winkelcentra, daar vertel ik een andere keer nog wel over (heb nog genoeg leuke voorbeelden namelijk).

Ik verblijf hier in Tanatawey Places en heb daar een studio van ongeveer 25m2-30m2 met eigen badkamer, groot bed, koelkast, tv etc. Te vergelijken met een grote studentenkamer dus. Het internet in het hotel is niet al te best, dus ik ga nog proberen te regelen dat die beter wordt.. Het personeel is heel erg vriendelijk en de service is verder prima. Er zit beneden in het hotel een restaurantje en je kunt dan vanuit je kamer eten bestellen en dan komen ze het naar je brengen. Ook hebben ze geregeld dat er elke ochtend een taxi voor mij klaar staat die mij naar mijn werk brengt. Dat is erg fijn, want die taxi chauffeurs kunnen geen engels en sommigen kunnen ook niet lezen..

Ik ga nu beginnen aan mijn tweede werkdag en over een paar dagen doe ik misschien weer een verslag.

Bedankt voor het lezen!

Ivo

ps. Als je de foto's bekijkt op deze pagina zul je waarschijnlijk denken: "huh dure auto's in een winkelcentrum, een nachtclub, waarom vertelt ie daar niks over?". Daar wil ik in het volgende verslag wat over vertellen :)