Week 5 & 6: Poolen en ramen eten - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Ivo Hefti - WaarBenJij.nu Week 5 & 6: Poolen en ramen eten - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Ivo Hefti - WaarBenJij.nu

Week 5 & 6: Poolen en ramen eten

Door: Ivo

Blijf op de hoogte en volg Ivo

13 Oktober 2014 | Thailand, Bangkok

Beste Lezer,

Een aantal mensen vroegen mij waarom er vorige week geen verslag was. De reden hiervoor was, dat ik niet zo veel had meegemaakt die week en dus niks had om over te schrijven. Of anders gezegd, niet genoeg te vertellen had om een verslag te vullen. Daarom dat ik nu week 5 en 6 combineer tot één verslag.

In de afgelopen twee weken ben ik een paar keer wezen poolen. De eerste keer was met een Nederlandse man die ik hier ontmoet heb via de Bangkokfaces website. Hij gaat elke week poolen blijkbaar en leek me wel gezellig om ook een keer mee te gaan. Hij had gepland om daarna nog ergens te gaan eten met andere mensen, dus was me avond meteen gevuld, top! Deze meneer was echter erg goed in pool, dus heb maar één keer kunnen winnen van hem, maar hij heeft mij ook veel geleerd. Dus zodra ik terug ben in Nederland ben ik een stuk beter in poolen, dus als er liefhebbers zijn... Goed, na een dik uur gespeeld te hebben gingen we naar een Japans restaurant om Ramen te eten. Ramen is een grote kom met noedels en vlees en dergelijke. Hij had drie anderen meegevraagd waarvan er twee kwamen opdagen, alleen 1 van die 2 had 5 vrienden meegenomen, dus waren we opeens met 9 man ipv 4. De Ramen die we op hadden heette 'Tan Tan Men' en bestond uit een soep met een pinda smaak eraan, varkensvlees, noedels en kruiden. En deze ramen kon je in small, medium of large bestellen. We bestelden allemaal een medium, want dan dachten we, kunnen we altijd nog bij bestellen. Nou geloof me, medium in Japan is XXL in europa! Pffff, niet normaal hoe groot. Het leek wel een fruitschaal gevuld met eten voor een hele dag! Was helaas vergeten om er een foto van te maken toen tie vol was, dus je moet het helaas doen met een halfvolle kom...

De andere keer poolen was afgelopen donderdag, maar dan was het een evenement op Bangkokfaces, dus kwamen er meerdere mensen. Het stomme was dus, dat alleen de Nederlanders op die website zich hadden aangemeld, dus konden we lekker Hollands lullen en niet in het Engels :D Het was uiteindelijk erg gezellig en waarschijnlijk gaan we vaker het pool-evenement opzetten.

Verder ben ik de afgelopen twee weken een paar keer naar winkelcentra geweest. Eentje met een grote verdieping met electronica en rommeltjes, gewoon om beetje rond te snuffelen. En eentje die dus echt mega groot was met allemaal dure merken waar je nog nooit van gehoord hebt. Daar was ik dan ook maar héél eventjes ;) Ik heb helaas verder niks leuks kunnen doen, doordat ik veel moest doen voor school (helaas -.-) en een deadline had voor me stage.

Als het goed is, heb ik het na deze week iets rustiger en ga ik er weer opuit. Volgende wat op het programma staat is Royal City Avenue, dit is dé uitgaansstraat/gebied in Bangkok. Hier heb je clubs waar je U tegen zegt en bijna iedereen gaat hier naartoe. En er is Khao San Road, dit is de feest straat waar vooral backpackers komen. Hier is het normaal om op straat te feesten blijkbaar, dus is ook iets om een keer gezien te hebben.

Zoals altijd, ben je nieuwsgierig naar iets of heb je een vraag, stel ze gerust!

Tot volgende week! (of de week erna ;) )


Ivo

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ivo

Actief sinds 25 Aug. 2014
Verslag gelezen: 157
Totaal aantal bezoekers 5524

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2014 - 27 Januari 2015

Stage in Bangkok

Landen bezocht: