Week 1: konijnen in jurkjes - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Ivo Hefti - WaarBenJij.nu Week 1: konijnen in jurkjes - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Ivo Hefti - WaarBenJij.nu

Week 1: konijnen in jurkjes

Blijf op de hoogte en volg Ivo

08 September 2014 | Thailand, Bangkok

Beste Lezer,

Mijn eerste week alleen hier in Bangkok is een feit. Het heeft een paar dagen geregend hier, dus ik ben helaas niet veel buiten de deur geweest. Maar zoals beloofd in het vorige verslag zou ik wat vertellen over de foto's van de dure auto's.

De zaterdag van vorig weekend zijn we op pad geweest met de vrouw van mijn baas en zij heeft ons allerlei dingen laten zien in Bangkok, zoals de metro, skytrain en winkelcentra. Winkelcentra zijn hier in allerlei soorten en maten, voor ieder wat wils. Degene die we toen te zien kregen, behoorden wel tot een van de luxere. En wat dus blijkbaar normaal is hier, is dat er auto's verkocht worden in een winkelcentrum. In dat winkelcentrum was er één verdieping toegewijd aan dure auto's. Zodra we de roltrap afkwamen zagen we vier Aston Martins, twee Bentleys en twee Rolls Royces staan. Dus dat was al van 'Wauw gaaf!', toen liepen we iets verder en was er opeens een Porsche winkel, nog een verder BMW, Mercedes etc en naast de H&M zat dus een Lamborghini winkel, ook logisch. Verder wat betreft hoe een winkelcentrum moet zijn, heeft Nederland nog veel van te leren..

Afgelopen week ben ik met collega's mee geweest met de lunch om ergens wat te gaan eten. De eerste keer gingen we naar een supermarkt waar restaurants omheen zaten. Dan kon je een pasje kopen waar je dan geld op zette en het dan kon je bij verschillende balie's eten en drinken bestellen en dan kon je betalen door je pasje te geven. Super handig dus! En als je klaar was dan ging je weer langs de kassa en kreeg je het resterende geld van het pasje gewoon terug. Je kunt daar dus prima je buik vol eten voor nog geen 3 euro (overal in Thailand btw). Donderdag gingen we naar een wat meer volks restaurantje. Het dak was gemaakt van golfplaten, de stoelen waren van plastic en ik was de enige westerling uiteraard. Verder hebben we daar met drie personen voor maar 7 euro gegeten en weer nieuwe dingen geprobeerd natuurlijk :). Vrijdag is de dag dat de 'expats', westerse werknemers die werken in Azië, met z'n allen ergens wat gaan eten. Meestal bij de Mac, maar soms ook bij een Thais restaurant. Dit keer was het de Mac ;).

Zaterdag heeft het de hele dag geregend en er was onweer. Dus helaas de hele dag binnen moeten zitten.. Zondag ben naar de 'Chatuchak market' geweest. Dit is de grootste markt ter wereld met wel 15.000 kraampjes! Hier kun je dan ook echt alles kopen, kleren, sieraden, beelden, dieren, kruiden enz. Er zijn maar een paar hoofdstraten en heel veel smalle zijstraatjes waar je gemakkelijk kunt verdwalen. Ik heb een paar foto's gemaakt die hopelijk een indruk geven van hoe het daar is. En anders raad ik aan om even te googlen, want die markt is te groot om goed op de foto te zetten.

Dit was het verslag van mijn eerste week, als ik weer dingen heb meegemaakt laat ik het weten in nog een verslag natuurlijk. Tot dan!


Ivo


Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ivo

Actief sinds 25 Aug. 2014
Verslag gelezen: 210
Totaal aantal bezoekers 5527

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2014 - 27 Januari 2015

Stage in Bangkok

Landen bezocht: