Week 2: Cheap Charlies - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Ivo Hefti - WaarBenJij.nu Week 2: Cheap Charlies - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Ivo Hefti - WaarBenJij.nu

Week 2: Cheap Charlies

Door: Ivo Hefti

Blijf op de hoogte en volg Ivo

15 September 2014 | Thailand, Bangkok

Beste Lezer,

De tweede week in Bangkok zit er ook alweer op. Doordeweeks heb ik natuurlijk stage gelopen, dus daar ga ik niks over vertellen. Als je toch iets daarover wilt weten, kun je me altijd een berichtje sturen natuurlijk.

Ik zit hier nu dus al twee weken en het werd maar eens tijd om nieuwe mensen te leren kennen. Zoals iedereen dat tegenwoordig doet, ging ik eerst op internet kijken of ik iets kon vinden. Omdat er veel 'expats' zijn in Bangkok, leek het me logisch dat er vast wel cafés zijn waar veel expats komen. Al gauw kwam ik uit op een paar cafés/clubs en twee daarvan leken me leuk om te bezoeken dit weekend.

De eerste is 'The Green Parrot', dit is een Hollands café, met een Nederlandse eigenaar, allerlei soorten bier in het aanbod en last but not least Nederlandse snacks. Mijn heimwee naar de Nederlandse frituur is nu nog niet zo groot dat ik meteen aan de frikandellen ben gegaan, dat doe ik over een tijdje nog wel een keer. Toen ik binnen kwam zag ik gelijk dat er een aantal Nederlanders aanwezig waren. Je kent het vast wel, maakt niet uit waar je bent, een Nederlander herken je uit duizenden. Zodra ik mijn schnitzel had, ja ja een schnitzel in Bangkok, kwam de eigenaar naar mij toe en vroeg 'Do you want some ketchup with that?', dus ik zeg: 'Nee hoor, bedankt'. Meteen sloeg de man om van nette eigenaar tot gezellige Hollander en kwam hij bij me aan tafel zitten voor een praatje. Het was een net café, beeldschermen waar sport op te zien was en allerlei soorten bier voor schappelijke prijzen (geïmporteerd bier is makkelijk 2x zo duur als op een terras in Nederland...). Hier ga ik dus vast nog wel een keer heen.

Zaterdag ben ik naar 'Cheap Charlies' geweest. Dit is een erg gezellige bar en volgens mij de meest bekende expat bar in Bangkok. De bar is echt alleen maar bar op de hoek van een zijstraat en je kunt dus ook niet binnen staan. Er staan kleine houten tafeltjes en stoeltjes en er ligt een ketting op de grond waar je binnen moet blijven als je drinken vast hebt. De bar zelf bestaat ook eigenlijk alleen maar uit spulletje en decoraties uit het wilde westen en als je dus iets wilt bestellen dan moet je langs de schedels, takken van bomen en het treintje, heen praten. Zoals de naam al doet vermoeden is het drinken hier niet duur vergeleken met andere plekken in Bangkok. Een biertje is 80Baht (2 euro) en sterke drank 110Baht (2,70). Wat ook een bekend iets is van de bar is de wc. Er hangt een bordje op de deur waarop staat: 'Toilet inside, only pee do not shit!'. De wc echter is super netjes en 'clean', wat je niet zou verwachten als je de bar ziet. Het enige dat dan weer grappig is, is dat je moet doorspoelen met een tuinslang..

Maar goed, terug naar mijn doel, mensen ontmoeten. Toen ik aan het googelen was, kwam ik uit op een soort Facebook voor westerse mensen in Bangkok. Nou, ik stond dus bij Cheap Charlies, ik kende daar niemand en ging uit verveling even kijken op die website, want misschien had er iemand wel iets op gezet dat ze ergens wat gingen drinken, of iets dergelijks. Heel toevallig had iemand iets geplaatst van of er mensen waren in Sukhumvit Soi 11. Dus ik reageer dat ik daar was en dat ik bij Cheap Charlies stond. Blijkt het dus dat zij en haar vriend om de hoek zaten, ook bij Cheap Charlies! We zaten dus een paar meter van elkaar vandaan en uiteindelijk ontmoeten we elkaar via internet. Die man kwam dus naar mij toe en vroeg of ik erbij kwam zitten. Het was een Engelse man van 39 en zijn Franse vriendin van 29 en ze waren hartstikke vriendelijk. Uiteindelijk de hele avond met hun opgetrokken en hebben we nog ergens Mexicaans gegeten en kwamen we uit bij een Australian bar waar een verrassend goede band optrad.

Zondag was ik uitgenodigd door een Nederlandse collega van het werk om mee te gaan naar de welkomst borrel van de NVT, Nederlandse Vereniging Thailand. Ik had al wel een vermoeden dat er vooral gezinnen en oudere mensen aanwezig zouden zijn, maar ach, misschien waren er ook wel een paar leeftijdsgenoten dus ben ik maar gegaan. Nou zoals ik al vermoedde was de gemiddelde leeftijd rond de 40/50 (zonder de kinderen meegerekend natuurlijk) en was er eigenlijk niemand van mijn leeftijd. Uiteindelijk heb ik die middag gezellig zitten kletsen met een stel oudere mensen daar, wat eigenlijk super gezellig was. Tegen het einde ging iedereen wel zo'n beetje naar huis en toen pas ontmoette ik drie leeftijdsgenoten... Gauw hebben we telefoonnummers uitgewisseld en waarschijnlijk spreken we binnenkort nog eens af.

Mijn doel van het ontmoeten van nieuwe mensen is dus geslaagd en dit aantal zal vast nog wel toenemen.

Bedankt voor het lezen en tot volgende week!


Ivo

  • 15 September 2014 - 10:06

    Lilian:

    Wat een mooi verslag van je weekend en wat een leuke foto's heb je erbij. xx

  • 17 September 2014 - 08:40

    Rene:

    Sprankelend verslag. Leuke ervaringen lijkt me. Enjoy.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ivo

Actief sinds 25 Aug. 2014
Verslag gelezen: 198
Totaal aantal bezoekers 5530

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2014 - 27 Januari 2015

Stage in Bangkok

Landen bezocht: