Week 3: Damnoen Saduak Floating Market - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Ivo Hefti - WaarBenJij.nu Week 3: Damnoen Saduak Floating Market - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Ivo Hefti - WaarBenJij.nu

Week 3: Damnoen Saduak Floating Market

Door: Ivo

Blijf op de hoogte en volg Ivo

22 September 2014 | Thailand, Bangkok

Beste Lezer,

Afgelopen donderdagnacht ben ik best wel ziek geworden. Ik vermoed dat ik iets verkeerds heb gegeten, maar het kwam erop neer dat ik misselijk, geen eetlust en grieperig was. Heb dus vrijdag tot zondag eigenlijk niks uitgevoerd en alleen maar uitgerust en uitgeziekt..

Echter had ik voor zaterdag een tripje naar de Floating Market van Damnoen Saduak geboekt. Omdat ik deze al geboekt had, moest ik wel gaan natuurlijk, want anders is dat ook zonde. Dus vrijdag de hele dag op bed gelegen om ervoor te zorgen dat ik de zaterdagochtend fit genoeg was om naar die markt te gaan. Om 5 uur 's ochtends ging de wekker al, want ik moest voor 7 uur bij een hotel staan die een half uur met de metro van mijn hotel gelegen was. Vanuit hier werden we opgehaald met een busje en gingen we naar de markt toe. Het was een reis van 2 uur blijkbaar en om half acht waren we pas echt op weg.. Daar aangekomen kon je in een bootje stappen voor 150Baht(4 euro) en daarmee ging je dan langs de kraampjes op het water. Dit was echter maar van korte duur (de boottocht duurt 40minuten), want na 20 minuten waren we al door de markt en gingen we de overige 20 minuten door het woongedeelte terug, dat was dus wel jammer. Verder was ook wel te merken dat deze markt de meest toeristische Floating Market was, want ze verkochten veel dezelfde dingen overal en de bekende zinnen als: 'Looking looking yes you like?' kwamen ook veel voor.

Na het boot tochtje van driekwartier kon je nog driekwartier zelf over de kade lopen van de markt, waar eigenlijk meer kraampjes waren dan langs het water. Hier waren ook weer typisch Thaise dingen te koop, zoals vreemd uitziend fruit, olifantenbeeldjes, kruiden en specerijen en natuurlijk kon je op de foto met slangen van 3-4 meter. Ben er niet mee op de foto geweest, maar mocht er wel een aanraken. Slangen vind je hier op bijna elke markt wel, dus op de foto komt vast nog wel de komende maanden ;-). Uiteindelijk gingen we met een LongTail Boat naar een plek verderop gelegen en kwamen we schijnbaar langs een aantal boerderijen, maar de boot ging er vliegensvlug voorbij (wat ook wel leuk was) alleen verder dus niks kunnen zien ofzo. En toen weer het busje in voor de terugreis naar Bangkok. Voor de oplettende lezer, dat klopt, ik was dus in totaal meer dan 4 uur onderweg in het busje en uiteindelijk was je maar krap 2 uur op de markt zelf... Niet dat ik meer tijd had willen hebben, want heb genoeg kunnen zien, maar het is wel een beetje vreemd natuurlijk :-).

Zodra ik thuis was even lekker gedoucht en meteen me bed in gekropen om verder uit te zieken. Het is nu maandag en ik voel me al een stuk beter. Ben vandaag ook gewoon weer naar me stage gegaan, alleen ik ben nog niet 100% beter, maar dat komt vanzelf wel.

Bedankt voor het lezen en tot volgende week!


Ivo

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ivo

Actief sinds 25 Aug. 2014
Verslag gelezen: 176
Totaal aantal bezoekers 5523

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2014 - 27 Januari 2015

Stage in Bangkok

Landen bezocht: